söndag 18 mars 2012

Gör ett nytt försök...

...att få den här bloggen att vakna till liv efter 3 år i djup koma.
Har hänt väldans mycket sedan den senaste uppdateringen, men det är inget jag tänker gå så värst mycket närmare in på.
Har, tack vare mina urgoa arbetskamrater, fått tillbaka pyssellusten igen. Därtill så har jag inrett ett rum i källaren, som numera är känt som "Pysselbunkern"
Tänk att en egen liten vrå kan göra SÅ mycket för skaparglädjen?! För att inte tala om den enorma lyckan över att ha fått sällskap av flera andra pysselälskande vänner som kommer och sällskapar med mig i bunkern både nu och då <3 Att det sedan snackas mer än det pysslas är en annan historia *haha*
Men lite grann har jag åstadkommit den sista tiden i alla fall.
Tänkte visa några alster, bara så ni inte tror att jag bluffar ;-)



Först ut är en liten mjölkkartong att fylla med godis eller vad man nu vill?!






Sedan ett beställningskort till en liten tjej. Hello Kitty var önsketemat.






Ännu ett beställningskort med samma tema. Kul att man får göra lite flickiga kort :)








Sedan ett stafflikort till en manlig student.


Den här kortviknningen var bara SÅ kul att göra.


Det lär bli fler kort av den här modellen, minsann.
















Här är ett kort som jag hade tänkt delta med i en utmaning,
men jag hann inte innan tiden gick ut ;)



Utmaningen bestod i att göra ett stafflikort i vintagestil.












Sist ut i detta nyinvigningsinlägg blir en liten brevlåda till alla kärleksbrev jag får *haha*










Sådär, nu är jag som sagt på banan igen :-D Tack för titten!




3 kommentarer:

pojjo sa...

Jätte fina kort du gjort vännen :D
och jisses tänk så länge sen det var sen vi fick våra små :D och hängde på Babyboom *ler*

Angelica sa...

Välkommen ut på banan!!
Många fina alster att kika på...

Miaa sa...

Ja, men det namnet på en blogg känner jag igen! Det var ju massa år sedan, som du sagt! KUL!
Fina alster! Och visst är det kuligt att göra lite rosa och fluffigt? Jag har tur som har två i min bekantskap som är vuxna kvinnor som gillar det söta och spetsiga, rosa temat!
MVh Miaa